Haberler

Eraysan Group Yönetim Kurulu Başkanı Erol AYKUT un

Eraysan Group Yönetim Kurulu Başkanı Erol AYKUT un


İTHALATA BAĞIMLILIKTAN KURTULMALIYIZ

Kırtasiye sektörünün geçmiş yıllarda ağırlıklı olarak ithalata dayandığını ama son yıllarda üretim hamlesiyle bu durumun azaldığına dikkat çeken Eraysan Group Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Erol Aykut, hammadde temininde bu durumun yeniden yaşandığını aktardı. Ülkemizde tasarım ve üretim alanlarının başarısının hammadde temini konusundaki yüksek maliyetle değer kaybettiğine de değinen Aykut; “Üretim yüzdemiz çok az orandadır. Hammaddenin ülkemizde üretilmesi halinde, mamul ürün olarak birçok ürünü ülkemizde üretebilir, dışa bağımlıktan da çıkarız” dedi. AYIN KONUSU ERAYSAN GROUP YÖNETİM KURULU BAŞKANI/ CEO Erol AYKUT İTHALATA BAĞIMLILIKTAN FREKANS 73 Ofis kırtasiyesi grubunda firmanızda hangi ürünler yer alıyor? Eraysan Grup şirketlerimizde 11 kategoride yaklaşık 4.500 çeşit ürünle sektörümüze 35 yıldır hizmet ediyoruz. Ürün guruplarımızı başlıklar halinde aktarmak gerekirse; Laminasyon sistemleri grubunda, roll laminatörler ve masa üstü laminasyon makinaları, parlak ve mat çeşitli kalınlıklarda laminasyon filmleri, kart üretim sarf malzemeleri; Ciltleme sistemleri grubunda; tel spiral, plastik spiral, plastik helezon spiral, ısısal ciltleme, üçgen profiller yer alıyor. Bu ürün guruplarında kişisel ve profesyonel makinalar çok çeşitlidir. Kullanılan makinalarda birçok sarf malzeme çeşidinde, ölçü ve renklerle yine geliştirilmiş seçeneklerimiz buluyor. Evrak imha sistemleri grubunda; kişisel kullanım, ortak kullanım ve profesyonel kullanım seçenekleriyle birçok modelle müşterilerimize hizmet ediyoruz. Hem MAPİ markamızla hem de distribütörlüğünü yaptığımız IDEAL (Alman) markasıyla tüm kurum, kuruluşlara ve son kullanıcılara hizmet ediyoruz. Giyotin sistemlerinde; kişisel kullanım, ortak kullanım ve profesyonel kullanım modellerinde sürgülü, kollu ve elektrikli modelleriyle kendi markamızın yanında, distribütörü olduğumuz IDEAL (Alman) markasıyla kurum ve kuruluşlara hizmet ediyoruz. Plastik kart ve aksesuar sistemlerinde; kurum ve kuruluşlara yönelik her türlü özel üretimlerin yanında standart üretimlerimizle ve kendi markamızla zengin çeşidimiz bulunuyor. Para sayma sistemleri grubunda; kişisel ve profesyonel kullanım için birçok modelimiz yer alıyor. Son zamanlarda önemi daha da artan hava temizleme sistemleri grubunda; ev ve ofis modelleriyle mevcut alanların büyüklüğüne göre farklı model ve farklı özelliklerle kurumlara, kuruluşlara ve kişisel kullanımlara Alman İDEAL markasıyla hizmet veriyoruz. Ofis- kırtasiye ürünleri, rozet, 3D görsel ve 3D yazıcı sistemleri grubumuzda; birçok model ve özellikte zengin çeşidimiz buluyor. Ayrıca teknik servis hizmeti veriyoruz. Deneyimli ve eğitimli teknik personelimizle sattığımız tüm makinelerimizde gerek garanti kapsamında gerekse diğer zamanlarda teknik hizmet vermeye devam etmekteyiz. Ürünleriniz teknolojini gelişimi ile zaman içinde önemli değişimler yaşadı. Bu süreci nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu süreçte değişim çok fazla oldu. Daha çok renkler ve tasarımlar, etkili ve günün şartlarına göre ayak uydurdu. Özellikle tasarımlar, gelişen teknoloji imkânları ile birleşince ayrıntıların önemi arttı. Göze hitap eden tasarımlara geçildi. 20 yıl öncesindeki mantık ve düşünce sağlamlıktı. Görsellik ve kullanım rahatlığı yönünden detaylara bakılmazdı, sağlam olsun da uzun süre kullanılsın fikri vardı. Şimdilerde şık, gösterişli, kullanışlı olsun ve fiyatı da uygun olsun düşüncesi var. Bozulunca atar yenisini alırız yaklaşımı oluştu. Eski yıllarda tüketici hakları, garanti ve zorunlu değişimin bugünkü gibi ağır yaptırımları yoktu. Müşteri memnuniyeti ve hakları son derece öne çıktı, asıl değişim buralarda oldu. Siz bu alanda hangi ürünlerinizi yenilediniz? Eraysan Grup olarak biz de değişimi yakaladık. Tüm ürün guruplarımızda yeni tasarımlara geçtik, daha çok son kullanıcılara yönelik ve ekonomik ürünleri geliştirdik. Buradaki değişimimiz, tasarımda, renkte, kullanım kolaylığında ve uygun maliyetli ürünlerin oluşumunda oldu. Aslında daha çok arz talep dengelerine de bakarak, değişen alışkanlıklar ve taleplere göre kendimizi şekillendirdik. MAPİ markamız ve distribütörlüğünü yapmış olduğumuz saygın markaların tümünde, Eraysan Grup her zaman değişimi yakalayan, ilkleri yapan ve bu yenilikleri ülkemiz insanıyla buluşturan özelliğiyle bilindi. Bu özelliğimizi sürekli geliştirerek yoluna devam edeceğiz. “Marka olmak söz vermektir” en önemli gerçeğimizdir. Evden çalışma sistemi ve ev ofisin yaygınlaşması, ofis kırtasiyesinde ne gibi yeniliklere yol açtı? Ürün satışı ve kullanımında ne gibi değişimler gözlemliyorsunuz? Pandemi süreci yaşam biçimini ve ticaretin şeklini değiştirdi. Tüm dünyayla birlikte, sağlık sorunlarından dolayı evden de çalışılabildiğini öğrendik. Ofis ve kırtasiye ürünlerinde de değişikliğe yol açtı. E- ticaretle tüm ürünlere hızlıca ulaşıldı. Eski alışkanlıklar, dokunarak, hissederek alma talebini unutturdu pandemi süreci. Yeni alışkanlıklar ve çalışma modelleri geldi. İhtiyaca göre ürün siparişleri oluştu. Perakende de kırtasiye dükkânlarındaki raflarda görülen zenginlikler 74 FREKANS kısıtlandı, seçenekler ve alternatifler azaldı. E- ticaretle soğuk ve duygusuz bir süreç başladı. Pandemide yaşanan bu hızlı değişimden dolayı ofis ve kırtasiye sektörü zarar gördü. Hammadde ve ithalatta son yıllarda yaşanan gelişmeleri nasıl gözlemliyorsunuz? Ofis ve kırtasiye sektöründeki ürünlerin yüzde 85’i ithalata dayalı ürünlerdir. Son yıllarda ofis kırtasiye ürünleri ülkemizde de üretilmeye başlanmış ve ithalata bağımlılık yüzdesel olarak düşmeye başlamıştır. Ofis ve kırtasiye ürünlerimizin üretiminde kullanılan hammaddelerinin tamamı yurtdışından ithal edilmektedir. Buradaki en önemli problem ülkemizde hammadde üretimi eksikliğidir veya yetersizliğidir. Bundan dolayıdır ki üretim yüzdemiz çok az orandadır. Hammaddenin ülkemizde üretilmesi halinde, mamul ürün olarak birçok ürünü ülkemizde üretebilir, dışa bağımlıktan da çıkarız. İthalatta yaşadığımız problemlerin başında sektör temsilcilerinin görüşü alınmadan uygulanan damping vergiler, ek vergiler süreci tamamıyla tıkamıştır ve ihracat imkanlarını kapatmıştır. İthalatın azaltılması ek vergiler ve yaptırımlarla mümkün değildir. Aksine ihracatı destekleyerek, aradaki farkı, gelir gider dengesini dikkatlice yöneterek pozitif yöne çekmek mümkündür. Gümrüklerde son yıllarda yeni görevlendirilen personellerin bilgi yetersizlikleri ve yorum farklılıkları da ithalatçıları ve ihracatçıları çok zor duruma sokmaktadır. Sektör temsilcisi meslektaşlarımız son yıllarda ciddi anlamda zorluklar çekmektedirler. İthalat işlemlerin ofis ve kırtasiye sektöründe önemli bir yeri vardır. Beklentimiz tabii ki karşılaştığımız zorlukların bir an önce giderilmesi, işlemlerin hızlanmasıdır. Ek maliyetlerin çıkartılmasıdır. Bu şekilde sektörde daha çok vergi elde edilebilir ve iş açma yürüyebilir. Ar-Ge çalışması yapıyor musunuz? Yeni ürün geliştirirken nelere dikkat ediyorsunuz? Eraysan grup şirketlerimiz olarak Ar-Ge çalışmaları sürekli yapıyoruz. Yenilikler denilince ofis kırtasiye sektöründe akla ilk gelen Eraysan Grup faaliyetleridir. Eraysan ailesinin yenilikçi ve araştırmacı ruhu sayesinde firmalara ve çalışanlarına yeni ürünlerin sunulmasında öncülük yaptığı görmektedir. İlkler ve yenilikler sürekli olarak Eraysan ürün kataloğunda bulunabilmektedir. Nelere dikkat ediyoruz sorusunun en doğru cevabı, müşteri talebi, ihtiyacı, pazarın alım gücü için fiyat aralığı ve günümüz şartlarına uygun tasarım çalışmalarımızdır. Tabii ki kalite en önde gelen disiplindir. Bu da markaya hizmettir. Son yıllarda kurumsal firmaların ofis kırtasiyesi alımlarında gözlemlediğiniz değişimler nelerdir? Son yıllarda ofis ve kırtasiye ürünlerinin alımlarında kurumsal firmaların daha çok dikkat ettiği konular; ihtiyaca göre talep çıkartmak, olabildiğince ekonomik ürünlere yönlendirmek, marka alımlarını yapmak, sürdürülebilir bir ticari ilişki içinde olmak, satış sonrası hizmete değer vermek, alırken kazanabilmektir. Alımların daha çok e-ticaret tercih ediliyor. Yani ihtiyacın kurumsal şirketin adresine teslim edilmesi tercih ediliyor. Bu da perakende kırtasiye mağazalarının işlerinin daha da azalmasına sebebiyet veriyor. Kurumsal şirketlerin tercihine göre perakende mağazalarımızın da e-ticaret modeline geçmeleri gerekiyor. Bu değişim sıcak satışı azaltıyor gibi. Sektör temsilcilerimiz olan perakende kırtasiye dükkânlarımızın yok olma tehlikesiyle karşı karşıya kaldığını da söyleyebiliriz. O yüzden sektörümüzde de değişime ayak uydurmamız gerekiyor. Yurtdışındaki gelişmeleri takip ediyor musunuz? Sizce orada yaşanan yeniliklerden hangilerini yakın zamanda Türkiye’de görebiliriz? Yurtdışındaki gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Her yıl değişen müşteri talep ve isteklerine göre yeni ürünler çıkmaktadır. Tedarik zinciri konusunda birlikte hareket etme modelleri, birlikte güçlü olmak, daha rekabetçi şartlarda alım yapmak ve rekabetçi şartlarda satabilmek konularında çok ciddi çalışmalar ve şirket birleşmelerin olduğunu yakından izlemekteyiz. Ülkemizde de bu tür şirket evliliklerinin olması zorunluluk haline gelmektedir. Ürünlere bakıldığı zaman daha çok düşük gelirli kitlelerin daha kolay satın alabilmeleri için daha düşük segmentteki ürünlerin geliştiği ve çoğaldığını görmekteyiz. Bu sekmentte birçok yenilik yapılmaktadır. Satış yönetimi konusundaki doğru adımlar, ülkemizde çok ciddi çalışmaların yapılmasını sağlar. Hatta bu konuda sektörde ciddi eğitimler verilmelidir. Dünya bunu gerçekten çok doğru şekilde yönetmektedir. Doğru satış yönetimi; doğru ürünlere ulaşmada, doğru adımlar AYIN KONUSU / ERAYSAN GROUP YÖNETİM KURULU BAŞKANI/ CEO - Erol AYKUT 76 FREKANS atmamızda, doğru ürün almamızda, doğru şekilde büyümemizde her kuruma fayda sağlar. Az önce bahsettiğimiz birçok konu zorunluluktan dolayı ülkemize gelmiş durumdadır. Birçok şirkette uygulanmaktadır. Dünya rekabetine ayak uydurmak için bunları yapmış ve yapıyor olmamız gerekiyor. Ülkemiz aslında birçok ülkeden daha ilerde, yenilikçi, rekabetçi ürünleri üretmek ve son kullanıcılarla buluşturmak konularında başarıyı yakalamak zorundadır. E-ticaret ya da sanal pazarlarda ürünlerinizin satışını yapıyor musunuz? Olumlu ve olumsuz yanları nedir? E-ticaret sitelerinde ve sanal pazarlarda Eraysan Grup ürünleri yoğun bir şekilde satılmaktadır. Son kullanıcılara bu kanallar vasıtasıyla ulaştırmaktan mutluluk duyuyoruz. Pandemi dönemi satışları yüksek seviyelere ulaşan e-ticaret satış kanalları, dikkati şekilde büyüdü ve farklı bir ticaret şekli gelişmiş oldu. Olumlu yönlerine bakacak olursak; o kanalda pazar büyüdü, talepler çoğaldı, sektörün cirosal hacmi büyümüş oldu. Bu büyüme istihdam ve katma değer açısından faydalı oldu, daha bilinçli bir alıcı kitlesi oluştu. Tüm kategorilerde her türlü rekabetçi şartlar oluştu, ürün karşılaştırmaları çok yönlü oluşarak son kullanıcının memnuniyeti çoğaldı. Olumsuz yönlerini inceleyecek olursak; ürünlerin sıcak teması ortadan kalktı ve azaldı. Görerek, koklayarak alım koşulları azaldı. Biraz da hazırcılık, kolaycılık arttı. Alın teri ve emek yönlerimiz azaldı. Küçük ofis ve kırtasiye perakendecilerimiz e-ticaret satış koşullarından dolayı zor durumda kaldılar. İşlerini geliştiremediler, kapanma noktasına geldiler. Sektörümüzde uzun yıllar hizmet eden kırtasiyeci meslektaşlarımızın kârlılıkları da azalmış oldu. Sizce ofis ürünleri önümüzdeki yıllarda nasıl bir gelişim gösterecektir? Ofis kırtasiyesinde daha çok son kullanıcıya hitap eden, küçük ölçekli, daha ekonomik ürünlere geçiş olacaktır. Yani son kullanıcıya yönelik ürünlerde pazar büyüyecek, profesyonel kullanımlara ve diğer ortak kullanımlara uygun ürünlerde düşüşler yaşanacaktır. Daha gösterişli, ergonomik ve daha renkli, ekonomik ürünler öne çıkacaktır. Çok fonksiyonlu, sağlık sertifikalı ekonomik ürünlerde gelişmeler yaşanacaktır. 2021 yılı sizin için nasıl geçti? Yılın son aylarında hedefleriniz nelerdir? 2021 yılının arz ve taleplerin karşılanması, satışların artması, yeni ürünlerin kazanılması yönünde çok da başarılı bir yıl olduğunu söyleyemeyiz. Covid-19 pandemisine bağlı birçok olumsuzluklar yaşandı. Sokaklara çıkamadık, okullar kapalı kaldı. Kırtasiyeler, copy centerlar, matbaalar kapalı kaldı. Sektörde birçok meslektaşımız gibi bizim de işimizde düşüşler yaşandı. Yani geminin yüzdürülmesi yönünde başarılı sonuçlar elde ettik. Hammadde sıkıntıları oldu, birçok ürünün tedarikinde ciddi problemler yaşandı. 2021 yılın sonuna kadarki hedeflerimiz; mevcut çeşitlerimizi korumak, kalite politikamızdan uzaklaşmamak, olabildiğince rekabetçi şartlarda müşterilere hizmet edebilmek. 2022 yılında hedeflerimin en başında; müşterilerimizi yeniliklerle buluşturmak geliyor. Sektörümüzle ilgili eklemek istedikleriniz? Sektörümüzle ilgili söyleyecek çok şey olduğunu düşünüyorum. Öncelikle sektör olmayı başarmamız lazım. Birlik olmamız lazım, sektörün halkalarıyla disiplinli çalışmaları güçlendirmeliyiz. Emeğe, firmaya saygı, kişiye, müşteriye saygı konularında hassas olmalıyız. Özellikle yeni kuşakların ofis kırtasiye sektörünü sevmelerini istiyorum. Vizyon katarak, son kullanıcı ihtiyaçlarına göre eğitimler alarak şekillenmeleri önem arz ediyor. Ar-Ge çalışmaları yapmaları, dünyaya açılmaları, üretim odaklı olmaları, marka yaratmaları yapmaları, kalite politikalarını ortaya koymaları, rekabetçi şartlar oluşturmaları ve kurumsallık bilinçlerini geliştirmeleri gerekiyor. Bu zor süreçlerde her bir meslektaşıma başarı ve bol kazançlar diliyorum. TÜKİD’e geçmiş yıllarda yapmış olduğum gönüllü hizmetlere bağlı olarak, temellerinin atılmasında emeğimizin olduğunu düşündüğüm hizmetlerin devam ettirilmesinden dolayı memnuniyetimi belirtmek istiyorum. Tüm yönetim kurulu üyelerine ve TÜKİD dernek çalışanlarına teşekkür ediyorum. Başarılı çalışmalarının devamını diliyorum.